Zoek     Contact  
Basisschool
Als gezin hebben jullie de basis voor een gezond eetpatroon gelegd. In deze periode heb je minder zicht op wat je kind buiten de deur eet. Geef zelf het goede voorbeeld, leg geen verboden op en praat over de dingen die spelen. Leer je kind keuzes te maken en accepteer dat het niet altijd goed zal gaan.

Aanbevolen hoeveelheden 9-13 jaar
  150-200 gram groenten
 200 gram fruit

Magazine
Wat is waar en niet waar over gezond eten? In de folder ‘Lekker in je lijf’ geven we antwoord op verschillende vragen over voeding. Je krijgt ook tips over hoe jij gezond kan eten. 

Meer info over voeding in de basisschoolleeftijd kun je HIER vinden.

 
150-200 gram aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten.
4-5 sneetjes brood

  20 gram kaas
600 ml melk
80-100 gram vlees(waren), kip, vis, ei, vleesvervanger

  15 gram bak- en braad- en frituurproducten, olie.
20- 25 gram halvarine

  1000- 1500 ml (inclusief melk)
Bron: Voedingscentrum

Eet Doe Dingen
Ben jij op zoek naar een leuke activiteit? Op deze website vind je uitjes naar de boerderij, musea en andere interessante plekken die met eten te maken hebben. Je kunt ook ideeën opdoen voor je kinderfeestje, schoolreisje of voor een dagje uit met het hele gezin. Kijk snel rond en ga iets leuks doen!
  • Heb je behoefte aan extra ondersteuning?
  • Wil je weten welke informatie er is voor deze doelgroep?
Vraag een persoonlijk gesprek aan.

Gaat je kind binnenkort naar de middelbare school? Vraag het magazine aan o.v.v. gezond eten op school.



Om in te vullen: Eettest voor kinderen van 8 tot 14 jaar:

Ben je gezond bezig en let je ook nog een beetje op het milieu? Of juist helemaal niet? Test jezelf en ontdek of je goed bezig bent met je lijf en leden! Vul de 16 vragen in en verdien een onderscheiding voor ieder antwoord!